Atkins-dieet

Wat is het Atkins-dieet?

Het Atkins-dieet van het gewichtsverlies is gebaseerd op een eenvoudig principe: Je lichaam verbrandt zowel koolhydraten en vetten voor calorieën. Als je de hoeveelheden koolhydraten beschikbaar te verminderen, zal het meer vet te verbranden en je zult gewicht verliezen.

Volgens Atkins, calorieën onbelangrijk. De sleutel tot het verliezen van gewicht is om de koolhydraten die je eet en de kracht van het lichaam zich te wenden tot de opgeslagen vet als energiebron te beperken. Als bewijs van deze, voorstanders van het Atkins-dieet wijzen op de volgende feiten afgeleid uit onderzoek:

* Wanneer het lichaam voldoende koolhydraten heeft, zal het gebruiken ketenen vet ontleende energie.

* U kunt meer voedsel te eten en meer gewicht verliezen op een dieet met weinig koolhydraten dan kunt u op een vetarm dieet.

* U hunkert minder voedsel wanneer je minder koolhydraten eet.

* Door het eten van minder koolhydraten, mensen de neiging om minder calorieën eten zonder ze te tellen.

* Hoe groter het verschil tussen vet en koolhydraten, hoe groter het gewichtsverlies.

Kortom, als u uw inname van koolhydraten te beperken, zult u waarschijnlijk ook beperken uw inname van calorieën. Door het verlagen van uw inname van koolhydraten, zal je je lichaam aanmoedigen om vet om te zetten naar energie.

Het Atkins-dieet heeft uitgelokt storm van controverse, omdat het voor het eerst werd gepubliceerd. De aanbeveling om een ​​high-protein, low-koolhydraten eten vloog in het gezicht van alle voedingsaanbevelingen door gevestigde medische instellingen. Het dieet werd afgedaan als onveilig, in het bijzonder indien gebruikt als een leven lang gewicht onderhoudsplan. In de afgelopen vijf tot tien jaar, zijn er tal van studies die naar beneden komen aan beide zijden van de vergelijking, en Atkins is de laatste versie van het dieet onder meer de erkenning dat calorieën doen zaak, en het advies om 'eten alleen genoeg is om honger te stillen' .

Een typisch menu voor een maaltijd op het Atkins-dieet kunnen zijn:

Portobello en Ricotta Crostini

Chicken Milanese dan Lentesalade

Lemon Vinaigrette dressing

Warm Linzen en selderij

Raspberry Cheesecake in een Cup

Het dieet aanbevolen door de Atkins dieet bevat zeer lage gedeelten van koolhydraten, afleiden van de meeste koolhydraten uit groenten rijk aan vezels en weinig koolhydraten en onbeperkte gedeelten van eiwitten, waaronder vetrijke proteïnen zoals rundvlees, varkensvlees en kaas.

Follow-up onderzoek naar mensen die het Atkins-dieet hebben gebruikt om gewicht te verliezen tonen een snelle initiële gewichtsverlies die uiteindelijk afvlakt. Het Atkins-dieet bestaat uit vier fasen daarop aanspreekbaar te zijn:

  1. De inductiefase, die koolhydraten ernstig beperkt.
  2. De UIL (Voortgezet gewichtsverlies) fase, waarin je in een beperkt aantal koolhydraten en op maat toe te voegen het eten plan om uw smaak
  3. Pre-onderhoud, met tien pond of minder om de doelgroep doel, met opzet vertraagt ​​gewichtsverlies om te beginnen met het aanpassen van het lichaam om na gewichtsverlies dieet.
  4. Levenslange handhaving, een lange termijn eten plan dat lage koolhydraten en gezond, op lange termijn eten benadrukt

Wie moet het Atkins-dieet gebruiken?

Terwijl het Atkins-dieet lijkt op het oppervlak om rechtstreeks in tegen wat wordt aanbevolen door de meeste medische instellingen, veel van de principes zijn eigenlijk hetzelfde. Tenzij u onder de zorg van een arts voor een chronische aandoening zoals diabetes, hoge bloeddruk of coronaire problemen, kunt u het Atkins-dieet te gebruiken. Heeft aandacht besteden aan de gedeelten aanbevolen in de menu's en plannen op http://www.atkins.com, ondanks de geruststellingen die je kunt 'eet alles wat je wilt en toch afvallen.'